Kur dashuria takohet me kreativitetin

Prishtinë | 02 Kor 2017 | 23:26 | Nga

Nëse mendoni se jeta juaj është plot me dramë, lexoni për disa nga romancat më të famshme në historinë e artit botëror. Përjetime shpesh herë shkatërruese, ndonjëherë të vështira, por kryesisht frymëzuese, këto çifte kreative kontribuan në atë që e bëri çdo artist të vecantë, duke ndihmuar në shfaqjen e disa prej piktorëve, shkrimtarëve dhe muzikantëve më të njohur gjatë gjithë historisë.

Robert Mapplethorpe and Patti SmithRobert Mapplethorpe dhe Patti Smith

Duke rikujtuar jetën e saj me fotografin Robert Mapplethorpe në memoaret e saj “Just Kids”, Patti Smith e përshkruan ish të dashurin si “artisti i jetës sime”. Autobiografia, që fitoi çmime, zbulon detaje të një marrëdhënie intensive në të cilën dy njerëz përpiqen të bëhen artistë, duke u ndeshur me varfërinë përgjatë rrugës. Çifti u takua në Nju Jork dhe jetoi së bashku në Hotel Chelsea, shtëpi për shumë shkrimtarë, muzikantë, aktorë dhe artistë. Me Smithin duke e mbështetur dhe duke punuar në librari, Mapplethorpe shpejt lulëzoi si fotograf dhe e inkurajoi atë të ndiqte jetesën krijuese përmes skulpturave bashkëpunuese dhe kolazhit. Shkrimtarja e zjarrtë, e shndërroi arkivin e saj të poezive në pjesë fjalësh të folura dhe vazhdoi të shkruante për këngë të ndryshme. Për albumin e saj debutues, “Kuajt”, Smith përdori një nga shumë portretet, që Mapplethorpe i kishte bërë. Edhe pse marrëdhëniet e tyre intime pushuan pas daljes së Mapplethorpe në skenë, të dy mbetën miqtë më të mirë deri në vdekjen e tij. Deri më sot, Smith e deklaron Mapplethorpe si personin më të rëndësishëm në jetën e saj.

 

Elaine and Willem De KooningElaine dhe Willem De Kooning

Willem De Kooning ishte tashmë i përgatitur mirë në profesionin e tij, ndërsa Elaine po studionte ende në Shkollën e Arteve Amerikane në Nju Jork. Katërmbëdhjetë vjet më parë, Willem ishte instruktor i vizatimit të Elaine  dhe thuhet se ka qenë kritik i punës së saj. Çifti u martua në vitin 1943 dhe pavarësisht se nga një marrëdhënie e zjarrtë dhe e hapur, e prekur nga mungesa e parave, alkoolizmi i rëndë dhe shumë çështje në të dyja pjesët, çifti qënduan të martuar deri në vdekjen e Elaine pas 50 vjetësh. Pjesë e grupit joformal të poetëve, piktorëve, valltarëve dhe muzikantëve aktivë në vitet 1950 dhe 1960, e cila u bë e njohur si Shkolla e Nju Jorkut, De Koonings njihen sot si pionierë të lëvizjes ekspresioniste abstrakte.

 

Wassily Kandinsky and Gabriele Münter.Wassily Kandinsky dhe Gabriele Münter

Një nga çiftet e shumta të artistëve, që përmbushin klishet e marrëdhënieve mësues-student është Kandinsky dhe Münter, të cilët u takuan në shkollën Phalanx në Mynih. Megjithëse Kandinsky ishte ende i martuar ligjërisht, çifti u përfshi në një lidhje romantike dhe së bashku formuan grupin ekspresionist, Der Blaue Reiter dhe gjithashtu Neue Kunstlervereinigung. Kandinsky dhe Münter mbështetën njëri-tjetrin artistikisht gjatë gjithë lidhjes së tyre, edhe pse kurrë nuk u martuan dhe Kandinsky u bë piktori i parë ndonjëherë duke prodhuar vepra arti abstrakte, ndërsa Münter u bë një nga anëtaret më të rëndësishme të lëvizjes së avangardes në Munih . Megjithëse Kandinsky ishte teknikisht teoricien dhe mësues, Münter ishte vlerësuar për frymëzimin e tij në shumë raste. Për shembull, pasi u rraskapitën me Composition IV, Kandinsky u largua nga studio për një shëtitje, për t’u kthyer më vonë dhe për të gjetur se e dashura e tij, kishte kthyer aksidentalisht kanavacën me kokën poshtë, moment që i dha atij një perspektivë të re në një copë të lodhur.

 

Jackson Pollock and Lee KrasnerJackson Pollock dhe Lee Krasner

Gjatë karrierës së saj artistike, Lee Krasner dukej se jetonte nën hijen e bashkëshortit, Jackson Pollock. Megjithëse të dy artistët u bënë simbole në botën e ekspresionizmit abstrakt, Pollock gjithmonë gëzonte më shumë sukses, duke e shtyrë Krasnerin, që të luftojë me çështjet e identitetit artistik për shkak të mendimit të publikut se ajo ishte vetëm gruaja e Pollock. Trajnuar formalisht, megjithatë, Krasner përdori njohuritë e saj të gjera të teknikave dhe lëvizjeve për të mësuar burrin e saj në lidhje me artin bashkëkohor dhe e avancoi karrierën e tij duke e futur atë tek shumë koleksionistë, kritikë dhe artistë. Pollock gjithashtu e ndikoi gruan e tij, duke e inkurajuar atë që të bëhej më fluide dhe intuitive, gjë që e ndihmoi atë të bëhej më pak kritike për punën e saj dhe e lejoi atë të shkonte nga artistja, që nuk do të nënshkruante edhe pikturat e saj për shkak të frikës së theksimit të saj si grua dhe e shndërroi atë nga baskëshorte ne një grua artiste, feministe  dhe postmoderne në të drejtën e saj.

 

Madonna and Jean-Michel Basquiat.Madonna dhe Jean-Michel Basquiat

Para se Madonna të bëhej mbretëresha e popit, ajo për pak kohë e kishte Jean-Michel Basquiat, magjinë e artit të rrugës, i cili në atë kohë ishte duke lëvizur punën e tij nga graffiti në galeri dhe duke u bërë shumë i njohur. Edhe pse marrëdhënia e tyre zgjati vetëm një vit, Madonna e quan Basquiat si një ndikim të madh në aspektin e etikës së punës, duke deklaruar se ajo “hoqi dorë” nga sesionet e tij të pikturës në orën katër në mëngjes dhe mënyrën se si ai krijonte. Basquiat ishte aq i mahnitur me të, dhe e prezantoi para Larry Gagosian si artisten e së nesërmes. Çifti u nda për shkak të problemeve të Basqiuatit me heroinën dhe ndarja thuhet se ka qenë shumë e shëmtuar. Basquiat kërkoi që Madonna t’i kthente atij çdo pikturë, që ai kishte bërë ndonjëherë për të dhe pikturoi mbi to me ngjyrë të zezë.

 

Camille Claudel and Auguste RodinCamille Claudel dhe Auguste Rodin

Claudel dhe Rodin ishin dy nga artistët e parë në skenën Belle Époque në Paris, të cilët ndanë një interes të përbashkët për skulpturën. Njëzet e pesë vjet më i madh në moshë, Rodin u impresionua menjëherë me pasionin dhe talentin e Claudel dhe shpejt e bëri atë asistente të studios së tij. Ajo gjithashtu u bë e dashura e artistit, gjë që çoi në një çështje vetë-destruktive që zgjati një dekadë. Duke refuzuar të heqë dorë nga marrëdhënia e tij afatgjate me Rose Beuret, frekuentimi i vazhdueshëm i Rodinit  tek të dy gratë, çoi në shkatërrimin nervor të Claudel. Ajo shkatërroi shumë skulptura të saj, u bë paranojake se ish dashnori i kishte vjedhur idetë e saj dhe shfaqi shenja të skizofrenisë. U hospitalizua shumë shpejt dhe u mbyll për 30 vjet deri në vdekjen e saj. Megjithëse shumë nga puna e Claudel kishte humbur për shkak të periudhës së vështirë nëpër të cilën kishte kaluar, sot ekziston një koleksion i vogël skulpturash në Musée Rodin, në Paris.

 

Jeanne-Claude and ChristoJeanne-Claude dhe Christo

Jeanne-Claude dhe Christo u takuan kur nëna e saj e porositi atë të pikturojë një portret. Në këtë kohë, Jeanne-Claude ishte në një lidhje me një burrë tjetër dhe Christo ishte më shumë i interesuar për motrën e saj, por Jeanne-Claude mbeti shtatzënë pak para martesës. Martesa e saj zgjati deri në muajin e mjaltit dhe iki për të pasur një fëmijë jashtë martese, u kthye tek Christo dhe filloi një marrëdhënie artistike dhe romantike gjatë gjithë jetës. Çifti ishte i interesuar në krijimin e veprave mjedisore të artit, duke bashkëpunuar në bllokimin e një pjese të lumit Seine me fuçi të naftës, si një deklaratë për Murin e Berlinit dhe shëtitjet e mbështjellësve, Reichstag në Berlin dhe Pont-Neuf në Paris në pëlhurë të endura në poliestër . Jeanne-Claude kishte deklaruar se: “Arti ynë nuk ka absolutisht asnjë qëllim, përveçse të jetë një vepër arti. Ne nuk japim mesazhe.”

 

Hilla and Bernd BecherHilla dhe Bernd Becher

Themeluesit e Shkollës së Düsseldorf-it dhe mentorë të ngjashëm me Andreas Gursky dhe Thomas Ruff, kjo duo bashkëpunuese gjermane u përqendrua gjerësisht në tipologjitë fotografike të arkitekturës industriale në një formacion të rrjetit. Stili i tyre i nënshkrimit erdhi në fillim, kur u takuan si studentë në Kunstakademie Düsseldorf në vitin 1957. Ata u përqendruan në qytetin e Berndit në Ruhr Valley dhe rreth tregtisë së tij familjare të minierave të çelikut – ishhin të fascinuar nga forma të ngjashme me kullat e ujit, bunkerët e qymyrit, furrat e shpërthimit, tanket e gazit dhe fasadat e fabrikës. Të përpiktë në procesin e tyre, çifti punoi dhe u angazhua në atë mënyrë që të mos përfshinte  hijet dhe gjithmonë fotografonin me një pikëpamje të drejtpërdrejtë objektive. Puna e Bechers ka pasur ndikim të konsiderueshëm në minimalizmin dhe artin konceptual, që nga vitet e 70-ta.

 

Virginia Woolf and Lytton StracheyVirginia Woolf dhe Lytton Strachey

Virginia Woolf dhe Lytton Strachey janë dy nga figurat më të famshme në letërsinë angleze dhe të dy ishin kryesorët për formimin e Grupit Bloomsbury. Edhe pse Strachey ishte homoseksual, marrëdhënia e tij e ngushtë me Woolf, i njohur më pas si Virxhinia Stephen,e bindi atë që t’i propozonte asaj. Lidhja, megjithatë, ishte jetëshkurtër, me shumë spekulime se akti ndodhi vetëm për të rritur statusin e tij shoqëror ose për të mbuluar faktin se ai ishte homoseksual. Shkrimtari tërhoqi propozimin e tij brenda një dite dhe inkurajoi shokun e tij dhe shokun e Bloomsbury, Leonard Woolf, që të martohej me Virginian. Pavarësisht propozimit të dështuar, Strachey dhe Virginia Woolf mbetën miq dhe Strachey madje i kushtoi asaj librin e tij të parë, “Mbretëresha Victoria”, në 1921. Strachey thuhet të jetë frymëzimi i shkrimtares, për karakterin e St John Hirst në romanin “The Voyage Out ” dhe bashkëshorti i saj i dytë, Leonard, besonte se ” ka diçka nga Lytton në Neville “në romanin e saj” The Waves “.

 

John Lennon and Yoko OnoJohn Lennon dhe Yoko Ono

Marrëdhënia midis frontmenit të Beatles dhe artistes multimediale, Yoko Ono, ishte e diskutueshme, me shumë tifozë e adhurues nën përshtypjen se Ono ishte një kontrolluese e zhurmshme, që luajti një rol kyç në shpërbërjen e bendit më të admiruar të Britanisë. Duke filluar marrëdhëniet e tyre si një çështje pune, të dy protagonistët lanë bashkëshortët e tyre dhe u lidhën për t’u bërë një nga çiftet më të famshme në botë, duke e ngacmuar njëri-tjetrin në një nivel krijues, edhe pse një temë e kurorëshkeljes dhe abuzimit familjar e ndanë marrëdhënien e tyre. Çifti qëndroi së bashku deri në vrasjen e parakohshme të Lennon në vitin 1980, duke bashkëpunuar në këngë të shumta për të famshmin  “White Album” dhe përfundimisht duke formuar The Plastic Ono Band. Të njohur për aktivizmin e tyre, Xhoni dhe Yoko kombinuan avokimin me artin duke marrë pjesë në Bed-Ins për Paqe dhe duke e bashkuar termin “bagism”, aktin e veshjes së një qese në trupat e tyre në publik, si një mjet për të satirizuar stereotipet dhe paragjykimet. (Revista Flatra)

Fjalë Kryesore:

Të ngjashme