Dhuna mes komunitetit hindu dhe myslimanë kalon kufirin nga Bangladeshi në Indi

Prishtinë | 31 Tet 2021 | 15:45 | Nga Ekonomia Online

Ishte mëngjes herët kur Achintya Das, një mësues 55-vjeçar në qytetin Cumilla në Bangladesh, u zgjua nga zilja e celularit të tij. Në anën tjetër të linjës ishte një zë i frikshëm dhe i goditur. Eja shpejt, i tha vendasit, kishte ndodhur diçka shumë e rëndë. Një Kuran ishte gjetur në faltoren që ata kishin ngritur kohët e fundit për festivalin e ardhshëm hindu të Durga Puja. Libri i shenjtë islamik ishte vendosur në një statujë të perëndisë hindu Hanuman.

Das, një hindu që organizoi festivalin në Kumilla, ndjeu tmerrin që u ngrit në të pas lajmit të përdhosjes së shkrimeve të shenjta myslimane në faltoren e tyre.

“Nuk m’u desh as një sekondë për të kuptuar peshën e situatës. Unë nxitova atje menjëherë”, tha ai.

Incidenti në mëngjesin e 13 tetorit shkaktoi disa nga sulmet më të këqija anti-hindu në vite dhe la shtatë njerëz të vdekur. Dhuna depërtoi mbi kufirin në shtetin fqinj indian të Tripura-s, ku më shumë se një duzinë tubime hakmarrëse nga grupi i djathtë hindu Vishva Hindu Parishad (VHP) dhe të tjerë u përshkallëzuan në dhunë dhe sulme anti-myslimane. Banorët myslimanë u terrorizuan, dyqanet myslimane u dogjën dhe të paktën 16 xhami u vandalizuan – nga të cilat katër u dogjën – në dhunën që filloi më 21 tetor dhe vazhdoi në javën e kaluar.

Zëdhënësi i VHP-së, Vinod Bansal, pretendoi se raportet për dhunën ishin “lajme të rreme” të përhapura nga “xhihadistët” dhe tha se kishte organizuar vetëm mitingje paqësore. Por dëshmitarët panë më shumë se 3,000 njerëz, shumë prej të cilëve mbanin shkopinj, shufra hekuri, shpata dhe kanaçe vajguri ose benzine, duke marshuar nëpër rrethe nëpër Tripura javën e kaluar, duke sulmuar shtëpitë dhe bizneset myslimane. Flamujt e shafranit, simbolet e nacionalizmit hindu, u mbollën në disa xhami dhe mishi i derrit – që është i ndaluar në Islam – u vendos jashtë një xhamie tjetër.

Në Indi, nën qeverisjen e partisë Bharatiya Janata (BJP), e udhëhequr nga kryeministri Narendra Modi, pakica myslimane e ka gjetur veten të margjinalizuar, të sulmuar nga politikanët dhe të nënshtruar ndaj legjislacionit diskriminues ndërsa BJP ndjek një agjendë nacionaliste hindu.

Në Bangladeshin me shumicë myslimane, megjithëse qeveria e kryeministrit Sheikh Hasina është qartazi laike, ajo është akuzuar se po luan një lojë të dyfishtë me grupet islamike; duke goditur ekstremistët islamikë – dhe në veçanti partitë opozitare islamike – duke e trajtuar gjithashtu Islamin politik me kujdes, në mënyrë që të shuajë grupet e fuqishme, shkruan Guardian, transmeton Klankosova.tv.

Hindusët përbëjnë rreth 9 përqind të popullsisë në Bangladesh dhe grupet e të drejtave të njeriut kanë akuzuar qeverinë e Hasinës për krijimin e një “kulture të mosndëshkimit” rreth sulmeve ndaj pakicës hindu, për shkak të dështimit të saj të përsëritur për të kërkuar dikë përgjegjës për incidente të tilla si kur qindra shtëpive dhe tempujve hindu u dogjën në vitin 2016.

Provat sugjerojnë se incidenti fillestar në Cumilla ishte një provokim i qëllimshëm sektar. CCTV u duk se identifikoi Ikbal Hossain, një mysliman 35-vjeçar, si ai që vendosi Kur’anin në faltore në orët e para, dhe ai tani është arrestuar. Por ishte transmetimi i incidentit të Kuranit në Facebook drejtpërdrejt, i cili më pas u shpërnda dhe u shkarkua qindra mijëra herë, i shoqëruar me thirrje nxitëse për dhunë, të cilat dukej se provokuan trazirat e përhapura.

Das përshkroi se si një turmë e zemëruar dhe e shqetësuar prej mijërash filloi të mblidhej jashtë faltores.

“Unë nuk e di se nga erdhën të gjithë njerëzit. Filluan të na gjuajnë me gurë dhe tulla. Brenda pak minutash, ata vandalizuan idhujt. Ishte një rrënim i plotë”, tha një dëshmitar për tmerrin në Das, oficerët e policisë më pas kapën mbetjet e idhujve dhe i hodhën në liqenin aty pranë.

Rreth tetë tempuj dhe faltore u sulmuan atë ditë, me kokteje molotovi të hedhur nëpër dritare dhe hindu të bllokuar brenda për orë të tëra pa ndihmë. Policia, duke luftuar për të kontrolluar rebelët, vrau pesë persona kur ata qëlluan drejt turmës.

Pasi u ndezën tensionet, u deshën pesë ditë që policia t’i vinte nën kontroll ndërsa ato përhapeshin në të gjithë vendin. Dy ditë më vonë, më 15 tetor, një turmë prej qindra mijërash zbriti në lagjen Noakhali dhe filloi të sulmonte tempujt, duke rrahur adhuruesit brenda. Në tempullin e famshëm Sree Sree Radha-Madhav, idhujt e shenjtë u shpërfytyruan dhe më pas u shkelën, dokumentet u dogjën dhe kutitë e parave u plaçkitën në sulme që zgjatën më shumë se dy orë.

Ratan Lal Shaha, i cili është në komitetin e tempullit, ishte ndër ata që akuzuan policinë për dështimin për t’u ardhur në ndihmë komunitetit hindu. Ashtu si në Das, ai besonte se sulmet ishin të organizuara.

“Shtatë tempuj dhe katër vende të improvizuara u sulmuan, pak a shumë në të njëjtën kohë. Modeli i sulmeve më tregon se ishte shumë mirë i planifikuar dhe i mirëkoordinuar”.

Dy hindu u vranë atë ditë, duke përfshirë Jatan Shaha, i cili dyshohet se u rrah për vdekje në tempullin Sri Sri Radha Krishna Gour-Nityananda. Motra e tij Mukta Rani, 41 vjeç, i përshkroi sulmet si “më të këqija se një makth”.

“Ndihej si fundi i botës. Ata u përpoqën të hapnin me forcë dyert tona. Ata dogjën tempujt”, tha ajo.

Vëllai i saj, tha ajo, ishte thirrur jashtë nga sulmuesit dhe më pas ishte rrahur për vdekje. Asnjë polici apo ambulancë nuk do të vinte në ndihmë.

Për vdekje u rrah edhe Pranta Chandra Das, një besimtar në një kompleks tempulli Iskcon, trupi i të cilit u gjet më vonë në një pellg.

Të dyja familjet, së bashku me udhëheqësit e komunitetit hindu, thanë se mendonin se hindutë ishin gjithnjë e më të pasigurt në Bangladesh. Shumë folën me frikë për numrin në rritje të predikuesve islamikë të linjës së ashpër në Facebook dhe YouTube, të cilët kishin ndjekës të shumtë në internet në të gjithë vendin.

Nënkontinenti ka një histori të gjatë të tensioneve dhe dhunës komunale, nga ndarja e përgjakshme e Indisë dhe Pakistanit më 1947 deri te lufta e dhunshme e vitit 1971 që çoi në formimin e Bangladeshit. Megjithatë, analistët rajonalë thonë se incidentet e fundit janë tregues i valës në rritje të intolerancës fetare kundër pakicave në Azinë jugore, e dukshme në të gjithë Indinë, Bangladeshin, Pakistanin, Sri Lankën dhe Afganistanin.

Të ngjashme